BRAND
In 1992, four friends from Hollis, Queensland came together with a single vision: to create a line of sportswear that is made by us, for us, and worn by those who overcome challenges.
The brand they launched set the foundation for today's streetwear industry.
In 2020, FUBU returns to its roots, introducing a new collection that blends contemporary and classic styles.
The brand they launched set the foundation for today's streetwear industry.
In 2020, FUBU returns to its roots, introducing a new collection that blends contemporary and classic styles.
1992年、クイーンズランド州ホリス出身の4人の友人たちは、ひとつのビジョンを持って集まりました。それは、困難に打ち勝ち、私たちのために、私たちによって、それを着る人々によって作られるスポーツウェアのラインを作るということでした。
彼らが立ち上げたこのブランドは、今日のストリートウェア業界を立ち上げたのです。
2020年、FUBUはそのルーツに立ち返り、コンテンポラリーとクラシックを融合させた新しいコレクションを発表します。
彼らが立ち上げたこのブランドは、今日のストリートウェア業界を立ち上げたのです。
2020年、FUBUはそのルーツに立ち返り、コンテンポラリーとクラシックを融合させた新しいコレクションを発表します。
A casual brand that exudes a mature sense of style, based on American casual.
Young people admired the American lifestyle, leading to a trend of "Amekaji" style, which includes jeans, T-shirts, flannel check shirts, Harrington jackets, and Ivy League looks.
Young people were fascinated by the free and cool American culture. This brand, "WEATHERCOCK," was born out of that era.
Young people admired the American lifestyle, leading to a trend of "Amekaji" style, which includes jeans, T-shirts, flannel check shirts, Harrington jackets, and Ivy League looks.
Young people were fascinated by the free and cool American culture. This brand, "WEATHERCOCK," was born out of that era.
アメリカン・カジュアルをベースにした、大人のセンスを感じさせるカジュアルブランド。
若者はアメリカのライフスタイルに憧れ、ジーンズにTシャツ、ネルチェックシャツ、ハリントンジャケット、アイビールックといった、いわゆる”アメカジ”スタイルが流行。
若者達は、自由でカッコいいアメリカ文化に憧れました。そんな時代が生んだブランド “WEATHERCOCK”
若者はアメリカのライフスタイルに憧れ、ジーンズにTシャツ、ネルチェックシャツ、ハリントンジャケット、アイビールックといった、いわゆる”アメカジ”スタイルが流行。
若者達は、自由でカッコいいアメリカ文化に憧れました。そんな時代が生んだブランド “WEATHERCOCK”
「Kappa」は、1967年にイタリア・トリノで誕生したスポーツウェアブランドです。欧州サッカーをはじめ陸上競技など数々のスポーツチームのスポンサーを務め、そのスタイリッシュなユニフォームは多くのアスリートに愛されてきました。現在はサッカーや陸上に加え、スキー、テニス、パデル等さまざまな競技スポーツ向けウェアやシューズ、カジュアルウェアを幅広く展開し、スポーツのみならずファッション分野でも支持を集めています。男女が背中合わせに座ったシルエットの「OMINI(オミニ)」、その「OMINI」を反復した「Kappa BANDA(カッパ バンダ)」などのモチーフは、ブランドを象徴するアイコンとなっています。